Ενώστε τη φωνή σας
στην υπεράσπιση
της διδασκαλίας της Εξέλιξης !!
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ
ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Eμείς που υπογράφουμε το ακόλουθο κείμενο ζητούμε από την Ελληνική Πολιτεία να αναγνωρίσει τη σημασία της διδασκαλίας της Βιολογίας στην εκπαίδευση, προχωρώντας στην αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων και των προγραμμάτων σπουδών του Γυμνασίου, του Λυκείου (Ενιαίου και Τεχνικού), σύμφωνα με τα διεθνώς ισχύοντα και τις ανάγκες του έλληνα μαθητή και αυριανού πολίτη για ουσιαστική γνώση και κατανόηση των βιολογικών φαινομένων.
Ιδιαιτέρως ζητούμε στην αναμόρφωση αυτή να περιλαμβάνεται η διδασκαλία της Εξέλιξης, που είτε δεν προβλέπεται (Λύκειο), είτε προβλέπεται και για διάφορους λόγους δεν πραγματοποιείται (Γυμνάσιο), παρά τη σημασία της ως ενοποιητικό πλαίσιο της επιστήμης της Βιολογίας και την ανυπολόγιστη παιδαγωγική αξία της.
Χωρίς τη διδασκαλία της Εξέλιξης οι μαθητές μας δεν στερούνται της γνώσης ενός εξειδικευμένου κεφαλαίου της Βιολογίας, αλλά της δυνατότητας να κατανοήσουν τα μεγάλα θέματα υγείας και περιβάλλοντος που καθημερινά καταγράφει η τρέχουσα παγκόσμια επικαιρότητα.Χωρίς τη διδασκαλία της Εξέλιξης οι μαθητές μας δεν μπορούν να κατανοήσουν,• Γιατί ο ιός της γρίπης των πτηνών μπορεί να εξελιχθεί σε παγκόσμια απειλή,• Γιατί η αλόγιστη χρήση αντιβιοτικών εξασθενίζει το οπλοστάσιό μας έναντι των παθογόνων μικροβίων,• Γιατί είναι απομακρυσμένη χρονικά η δυνατότητα παραγωγής εμβολίου κατά του AIDS,• Πώς δημιουργήθηκαν και γιατί δεν είναι ανεξάντλητα τα ορυκτά καύσιμα,• Πώς διαμορφώθηκε και πώς επηρεάζεται από την ανθρώπινη δραστηριότητα η ατμόσφαιρα και συνεπώς το κλίμα του πλανήτη,• Ποιους κινδύνους εγκυμονεί για το περιβάλλον η απελευθέρωση γενετικά τροποποιημένων οργανισμών,και συνεπώς δεν είναι σε θέση να πάρουν αποφάσεις και να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές, που είναι κρίσιμες για τη διατήρηση του αγαθού της ατομικής και δημόσιας υγείας και την προστασία του περιβάλλοντος.Τέλος χωρίς τη διδασκαλία της Εξέλιξης οι μαθητές μας στερούνται από τη γνώση ενός σημαντικού μαθήματος που αφορά στη γνώση του κόσμου στον οποίο ζουν και ταυτόχρονα στη γνώση της βιολογικής υπόστασής τους και της ιστορίας της.
• Αυτό το μάθημα βιολογικής αυτογνωσίας μπορεί να κάνει το νέο μας ικανό να απολαμβάνει και να σέβεται περισσότερο το αγαθό της ζωής σε όποια μορφή και αν εκδηλώνεται.
• Αυτό το μάθημα μπορεί να κάνει το νέο μας περισσότερο υπεύθυνο ως πολίτη σε ένα κόσμο του οποίου οι ραγδαίες μεταβολές δεν είναι απειλή, αλλά προκλήσεις για ατομικές και συλλογικές αποφάσεις που θα τον καταστήσουν περισσότερο δίκαιο, περισσότερο βιώσιμο και ευτυχή.
Οι υπογράφοντες: http://users.att.sch.gr/thanoscapsalis/form.htm
1 σχόλιο:
Καλό αλλά λίγο. Σαν ασπιρίνη μού κάνει.
Από κάπου πρέπει ν' αρχίσει κανείς θα πείτε...
Αν αρχίσει όμως από πολύ λίγο, τότε μπορεί να χαθεί στο δρόμο μέχρι «το όλον».
Χωρίς ισχυρή αρχική "δόση", δεν θα αποκτηθεί η «κρίσιμη μάζα» για μια ριζική αλλαγή της ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ της Παιδείας, ειδικά της Γενικής (Δημοτικό-Γυμνασιολύκειο).
Κάντε τον κόπο να δείτε την δικιά μου, συνολική, πρόταση για το «αναλυτικό πρόγραμμά» της.
Είναι ...μακρυνάρι για να το μεταφέρω εδώ ως σχόλιο.
Θα το βρείτε στη σειρά άρθρων μου «για μιά αρ. Αρ.» ως πρώτο ...chapter.
αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
Ναπολέων
Υ.Γ.
Από όσο το έχω ψάξει και από ένα χρόνο και κάτι εμπειρία στο "μπλόγκινγκ", νομίζω ότι δεν παίζει κάποιο σημαντικό ρόλο η «λεκτική επαλήθευση».
Ενώ από την άλλη πλευρά μάς ταλαιπωρεί: Κάποτε ζητάει ως 3 φορές πληκτρολόγηση ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΛΑΘΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ !
Θά 'λεγα να την καταργήσετε.
α-α-ε
Ν.
Δημοσίευση σχολίου